Klacht indienen
Wat is het?
Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente. U kunt een klacht indienen over:
- de persoonlijke behandeling door medewerkers of bestuurders
- het krijgen van te weinig, onjuiste of misleidende informatie
- het niet reageren op uw vragen
Wat moet ik doen?
- U dient uw klacht in bij de gemeente. Beschrijf duidelijk waar de klacht over gaat en waarom u de klacht indient.
- De gemeente kan u vragen langs te komen om uw klacht te bespreken.
Als de gemeente de klacht niet naar uw tevredenheid afhandelt, kunt u zich richten tot de Nationale Ombudsman, via www.nationaleombudsman.nl. Voor al uw vragen zijn zij bereikbaar op het gratis telefoonnummer: 0800 - 33 55 555.
Wat moet ik meenemen?
Informatie DigiD
Bij gemeente Opmeer kunt u inloggen met uw DigiD inlogcode. DigiD (spreek uit: ‘Diegiedee’) staat voor Digitale Identiteit; het is een gemeenschappelijk system waarmee de overheid op internet uw identiteit kan verifiëren. U kunt zelf uw DigiD aanvragen op www.digid.nl.
Hoelang duurt het?
- De gemeente behandelt uw klacht binnen 6 weken.
- Als u het niet eens bent met het antwoord van de gemeente, kunt u een oordeel vragen aan een onafhankelijke organisatie. Bijvoorbeeld de Nationale ombudsman.