Commissie Bezwaarschriften

Op 22 oktober 2024 is er een openbare hoorzitting in het gemeentehuis van Opmeer:

  • 13:45 uur: bezwaar tegen niet handhaven
  • 14:45 uur: bezwaar tegen handhaven
  • 16:00 uur: bezwaar tegen vergunning voor windmolen achter Pade 22 in Opmeer

De bezwaren worden behandeld in de raadszaal van het gemeentehuis, Klaproos 1, 1716 VS Opmeer. 

Als u het niet eens bent met een beslissing van de gemeente, kunt u een bezwaarschrift indienen. Het bezwaarschrift wordt ambtelijk opgepakt of er wordt een onafhankelijke commissie om advies gevraagd. In de Verordening commissie bezwaarschriften is de organisatie en werkwijze van deze commissie Bezwaarschriften vastgelegd.

De commissie Bezwaarschriften adviseert niet over bezwaren tegen besluiten over rechtspositieregelingen voor personeel van de gemeente Opmeer en belastingaanslagen, waardebeschikkingen en overige belastingzaken. Deze commissie geeft ook geen adviezen over bezwaren tegen besluiten op grond van de Huisvestingsverordening. Deze bezwaren worden behandeld door de Regionale Klachtencommissie Westfriesland.

De commissie Bezwaarschriften heeft in principe de laatste dinsdag van de maand een hoorzitting. De hoorzittingen zijn openbaar met uitzondering van hoorzittingen over bezwaarschriften tegen besluiten op grond van Wet werk en bijstand, de Wet maatschappelijke ondersteuning en de Jeugdwet.

Samenstelling 

 
FunctieNaam
voorzitterde heer mr. T.J.W. Bult
lidmw. mr. D.A.E. Potveer
liddhr. mr. B.F. de Jong
lidmevrouw mr. K. van de Wateringen
lidmevrouw M. Brieffies
secretarismevrouw mr. E. Bruijn
plaatsvervangend secretarismevrouw mr. C. Grim
plaatsvervangend secretarisde heer S.C van den Berg

Jaarverslagen

De jaarverslagen van de commissie zijn te vinden op officielebekendmakingen.nl.

Meer informatie?

Voor meer informatie kunt u bellen met de gemeente via 0226-363333 en vragen naar de afdeling Juridische Zaken. U kunt ook een mail sturen naar gemeente@opmeer.nl.

Heeft u gevonden wat u zocht?