Automatische incasso, machtiging
Wat is het?
U kunt de aanslag gemeentelijke belastingen betalen via automatische incasso. Hiervoor is een machtiging nodig. U geeft de gemeente dan toestemming om het bedrag van de belastingaanslag in delen van uw rekening af te schrijven.
Wanneer u een machtiging afgeeft, wordt het bedrag van de belastingaanslag in negen (9) maandelijkse termijnen geïncasseerd.
Automatische incasso aanvragen, wijzigen of stop zetten
Wat moet u weten?
- U betaalt geen extra kosten voor de automatische incasso.
- U kunt met het formulier de automatische incasso aanvragen, stopzetten of uw rekeningnummer wijzigen.
- De automatische incasso start één (1) maand nadat u de aanslag ontvangt.
- De volgende negen (9) afschrijvingen vinden plaats aan het einde van iedere volgende maand. U hoeft zich dus geen zorgen meer te maken over tijdige betaling. Het enige waar u op moet letten is dat er voldoende saldo op de rekening staat.
- Als u een machtiging afgeeft blijft deze gewoon doorlopen.
Volgend jaar wordt uw aanslag dan weer via automatische incasso betaald. - U kunt elke automatische afschrijving zelf ongedaan maken.
- U kunt de machtiging altijd zonder opgaaf van redenen intrekken. De automatische incasso stopt dan direct.
Wat moet ik doen?
Aanvragen, wijzigen of stopzetten
Met onderstaande button kunt u een automatische incasso aanvragen, wijzigen of stopzetten.
Automatische incasso aanvragen, wijzigen of stop zetten
Als het digitaal aanvragen niet lukt, kunt u ook een machtigingskaart invullen. Deze kunt u ophalen bij de balie van het gemeentehuis. Wilt u dat we deze opsturen? Dan kunt u contact opnemen via gemeente@opmeer.nl of telefonisch via 0226-363 333.
Als u de automatische incasso wilt intrekken, dan kunt u dit ook digitaal doen. Lukt dit niet, stuurt u dan een mail naar gemeente@opmeer.nl.