Automatische incasso, machtiging
Wat is het?
U kunt de aanslag gemeentelijke belastingen betalen via automatische incasso. Hiervoor is een machtiging nodig. U geeft de gemeente dan toestemming om het bedrag van de belastingaanslag in delen van uw rekening af te schrijven.
Wanneer u een machtiging afgeeft, wordt het bedrag van de belastingaanslag in 9 maandelijkse termijnen geïncasseerd.Automatische incasso aanvragen, wijzigen of stop zetten
Wat moet u weten?
- U betaalt geen extra kosten voor de automatische incasso.
- U kunt met het formulier de automatische incasso aanvragen, stopzetten of uw rekeningnummer wijzigen.
- De automatische incasso start 1 maand nadat u de aanslag ontvangt.
- De volgende 9 afschrijvingen vinden plaats aan het einde van iedere volgende maand. U hoeft zich dus geen zorgen meer te maken over tijdige betaling. Het enige waar u op moet letten is dat er voldoende saldo op de rekening staat.
- Als u een machtiging afgeeft blijft deze gewoon doorlopen.
Volgend jaar wordt uw aanslag dan weer via automatische incasso betaald. - U kunt elke automatische afschrijving zelf ongedaan maken.
- U kunt de machtiging altijd zonder opgaaf van redenen intrekken. De automatische incasso stopt dan direct.
Meer info
Als het digitaal aanvragen niet lukt, vul dan een machtigingskaart in. Deze is verkrijgbaar bij de balie van het gemeentehuis. Wilt u dat we deze opsturen? Mail dan naar gemeente@opmeer.nl of bel 0226-363 333.
Intrekken van de automatische incasso gaat ook met bovenstaande knop. Lukt dit niet, mail dan naar gemeente@opmeer.nl.